Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Högberg - 18 juli 2013 19:01

Blir nog inget med den där promenaden, somnade i soffan i nästan 2 timmar, det var väl behövligt. Är fortfarande lika trött. Så jag ska nog försöka komma i säng i tid ikväll..

Aylin ligger i babygymmet grejjar med fötterna och tjattrar för fullt :) lilla sötan <3 tänk vad fort utvecklingen går nu! Händer nått nytt hela tiden. Stannar gärna tiden ett tag nu så hon får fortsätta vara en liten bebis länge till :)
Embla saknar jag alldeles för mycket nu också! Ska bli skönt att få mysa med henne i helgen :) <3


Av Sara Högberg - 18 juli 2013 15:51

Jandet kan man säa att jag är. Joons mamma fyller år idag, så jag har varit där hela dagen, har hjälpt henne dekorera smörgåstårta, sen bakade jag en jordgubbstårta år henne :)
Tårtat blev helt underbart god. Fick i mej 2 bitar, skulle helst vilja äta upp hela. Finns ju inget bättre än jordgubbstårta! ;)

Nu är jag iallafall hemma, är helt slut, funderar på att vila lite och sen gå ut på en promenad om det inte börjar regna. Annars ska jag göra så lite som möjligt. Ska ta ett bad lite senare också och se om jag orkar slappna av lite :)

Av Sara Högberg - 18 juli 2013 08:43

Vad trött jag är!! Somnade inte för än vid 2 inatt! Skulle behöva sova några timmar till, men Aylin är klarvaken och jag ska till kuratorn om en stund.
Kämpar för att ögonen ska vara öppna och jag får gå tillbaka och läsa allt jag skriver för var och vartannat ord blir fel.
Men nej jag ska kliva upp och fixa frukost nu så kanske jag piggnar till!
Hejsvejs!

Av Sara Högberg - 18 juli 2013 00:26

Surrar en mygga runt mitt huvud! Helt omöjligt att somna!!
Äckliga kryp! Att en sån liten kan föra sånt oljud! Helt sjukt!
Sug blodet du behöver och stick så långt ifrån mej som möjligt sen! För det här surrandet blir jag ju galen på!!

Imorgon ska jag till kuratorn igen! Får se om jag blir nå klokare! ;)

Hoppas jag får tag i myggjäveln snart så jag får sova. Natti natti :)

Av Sara Högberg - 16 juli 2013 23:54

Haft en toppen dag med Sofia idag :) allt för längesen vi sågs!! Varit där hela dagen, vart på värdshuset, vart på loppis, kälat mat, hälsat på hos Lisbeth och lilla Luna, fick med massa fina barnkläder till Aylin därifrån :)
Blev så sugen på att göra nya naglar igen! Lisbeth gör ju så sjukt fina naglar. Känns dock så opraktiskt när man har en bebis dock..
Så vi får se hur det blir med det. ;)

Saknar min stora tjej nere i vålberg också. Blir nog så att jag åker fredag eller lördag och inte efter helgen som jag hade tänkt. Ska se om mamma och pappa kan ta Aylin några timmar nån eftermidda/kväll så jag och embla kan gå på bio bara jag och hon, ifall det går någon film värd att se :)

Skrivit på alla papper nu till lägenheten idag också, Så nu är den min!! :) känns skönt att ha det klart iallafall. Måste fixa massa andra papper bara, som underhållsstöd, adressändring, byte av bvc mottagning m.m Får ta tag i det till veckan!!
Ska till min kurator på torsdag också. Får se vad som blir sagt denna gången :) ska försöka hinna med att ta blodprov då också. Måste verkligen kolla mina b12 värden och järnvärden så fort som möjligt! såhär trött är inte okej att vara!!

Så med det säger jag god natt och sov gott!

Av Sara Högberg - 15 juli 2013 23:46

Nää tror jag byter blogg portal snart. Denna blogg mixtrar mina inlägg, vissa kommer inte ens upp!
Men som nyss skrev jag ett inlägg, då kommer ett annat inlägg upp som jag redan skrivit och publicerat. haha
2-3 ggr har det hänt att inlägg som jag skrivit inte alls publiceras :S

Jaja men en snabb genomgång av det inlägget jag skulle skriva,
-jag har kokat hjortron sylt
- jag har städat
-jag är konstant trött, ska åka och kolla mina b12 värden igen
-ska åka och hälsa på en kompis i höljes imorgon
-joons mamma kommer hem från sjukhuset imorgon så vi ska dit och hälsa på också

Så godnatt!! :)

Dessa ögon kan man drunkna i <3

Av Sara Högberg - 15 juli 2013 23:35

Måste även säga att jag saknar min stora tjej! Inte van att ha henne borta! En natt räcker sen får jag abstinens efter henne!
Konstigt det där, när hon är hemma trotsar hon, skriker, tjatar, bråkar, för massa oväsen. Men hon är även den goaste tjejjen som finns! Så himla duktig, hon både läser och skriver, hon tränar på att prata engelska och att räkna, även om det inte alltid blir helt rätt så är hon otroligt duktig och det går frammåt fort! Hon är så kreativ, hon har teater/dans/dikt föreställningar för oss, hon har sina roliga roll lekar med sej själv. Hon målar helt underbara teckningar. :)

Men 6 års trotsen hade jag gärna skippat faktiskt! ;)

Av Sara Högberg - 15 juli 2013 01:05

Jo jag tänkte ju att jag skulle försöka somna vid 11. Gud va lätt det gick! Not!!
Men nej nu ska jag tvinga mej att somna. Hoppas Aylin vill sova länge länge länge imorgon. (Alltså längre än 8-9). Så hon sover ju väldigt länge ändå :p haha. Glad att mina barn är lika morgon trötta som jag! Tycker lite synd om dom som går upp vid 5-7 varje dag för att barnen vaknar och är jätte pigga!

Imorgon ska det kokas hjortron sylt. Fick massvis av hjortron förut av Joons pappa, så himla snällt :) världens bästa svärföräldrar har jag verkligen haft.
Men måste iallafall hitta nått recept på hjortronsylt. :) kanske bara behövs socker??
Sen ska sylten frysas så den håller sej längre :)



Men nej nu ska jag tvinga igen mina ögon och ge sömnen ett försök :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards