Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Högberg - 28 maj 2013 10:03

På lördag fyller min stora tjej 6 år. Helt otroligt att hon blir så stor! Tiden går så fort, tycker inte det var längesen jag fick henne. Och till hösten börjar hon skolan. Min stora tjej <3

Embla är iallafall på dagis nu, jag har dammsugit hela lägenheten, tagit ut alla mattor och ska snart torka golven.
Dagen kommer väll bestå mest av städning. Skönt att få det värsta gjort innan lördag när det är kalas :)

Så nu är det bara att sätta igång :)

Av Sara Högberg - 27 maj 2013 22:59

Ååh så trött jag är! Varit en lång dag idag. Ja har varit hos svärisarna så gott som hela dagen, jag och svärmor har bakat massvis med bullar och umgåtts. :) Gillar mina svärföräldrar, kunde nog inte ha hittat mej bättre än dom <3

Kom hem vid halv 9, fick lite små panik över att jag inte vart hemma på hela dagen, så jag har vikt tvätt, hängt tvätt och lagt i en ny maskin med tvätt. Jag har även plockat bort och ställt undan massa saker. Har vart så rörigt hör nu någa dagar. Men nu ser det lite bättre ut :)

Fått min mens även denna månad, alltså borde inte det dröja ett tag när man hel ammar? Med embla Satte jag i en spiral efter ett halvår, och ett år efter det fick jag mensen. Så med henne dröjde det alltså 1,5 år inann jag fick mens. Lite tråkigt faktiskt att den kommit tillbaka så fort nu! :/

Viktväktarna har gått super dåligt den här helgen. Men antar att godis suget blev värre pga menshelvetet!
Ska försöka va duktigare imorgon! ;)

Nää gonatt på er!

Av Sara Högberg - 25 maj 2013 22:04

Den där tvätten jag skulle få bort häromdagen började jag med idag. Slängde i en maskin, sen har jag helt glömt bort det,(skyller på det fina vädret) så fortfarande ligger den där tvätten i maskin, kanske orkar mej ner och hämta den sen.

Har varit ute hela dagen, hoppat studsmatta, varit vid stugan, ätit mat med svärisarna och planterat blommor :)

Nu ser jag på p.s i love you, gråter lite och trycker i mej choklad. Barnen sover och gubben är iväg och fiskar :)
Perfekt kväll!



Av Sara Högberg - 24 maj 2013 22:15

Vart en väldigt lång dag! Är så sjukt trött i huvudet. Embla har iaf haft väldigt roligt och fått lekt med kompisar hela dagen. :)
Själv tog jag blodprov och fick dåliga svar, så ska ta prov på torsdag för att se om värdena höjt sej igen. Annars blir det sprutor igen! :/
Och min lilla Aylin fick spruta idag, i båda benen. Och feber och ont har hon haft under eftermiddan/kvällen. Så vid 6 tiden fick hon en supp och efter en timme somna hon och har sovit som en stock sen dess, och jag kunde äntligen få i mej lite mat. Hade inte hunnit äta mer än frukost.
Nu väntar jag på att Joon ska komma hem med choklad åt mej! :)

Sitter och kollar tv4 nyheterna, tydligen har svenskarna minst sex av alla länder norden. De flesta par har sex knappt 4 ggr i månaden för att man inte har tid.


Men nej nu hoppas jag Joon kommer snart, för nu vill jag ha choklad! ;)

Mammas lilla utslagna prinsessa <3

Av Sara Högberg - 23 maj 2013 08:57

Lämnat Embla på dagis och gått en promenad på 3 km, så himla grått på himlen, så jag var orolig hela promenaden att det skulle börja regna. Men jag klarade mej :)
Har nu fått i mej frukost, och sitter i soffan trött efter en natt med lite sömn!

Ska sitta här en stund till, sen ska jag tvätta :/
Ska diska också. Och dammsuga!
Hushållssysslor är så tråkiga, och dom tar ju aldrig slut heller! Men nej nu ska jag inte gnälla mer om det.
Ska lägga mej på golvet bredvid Aylin i babygymmet och mysa :)


Mina prinsessor <3

Av Sara Högberg - 22 maj 2013 22:26

Har gått ner 0,5 kg denna veckan, går sakta med säkert neråt, beror väll mest på mej själv, att jag har så jäkla svårt att låta bli den där jäkla chokladen ;) och sen för lite promenader. Ska försöka bättra mej, men då vill jag ha fint väder! :)

Ska sova nu snart, har ett berg av tvätt som jag ska försöka få undan imorgon, har skjutit på det några dagar nu, och det blir ju inte mindre!

Upp runt kl 6 imorgon också, embla ska ju till skolan igen och hälsa på sista gången. Sen är det bara nån vecka kvar för henne på dagis sen har hon sommarlov hela långa sommaren tills skolan börjar!
Fattar fortfarande inte att hon börjar skolan redan, kommer nog inte atta det förrän vi står där på uppropet. Shiit! Kanske inte har berättat att Emblas klass kommer vara väldigt liten. 5 tjejjer kommer dem att bli. Fatta det!! 5 tjejer,det är ju som skapat för bråk! ;)

Slängde ihop kärleksmums förut, håller på att bakar lite när jag får tid över för att fylla frysen inför emblas kalas :)
Nästa gång blir det kolasnittar och chokladsnittar :)
Tycker bäst om hembakat på kalas, känns lite mer personligt, och sen har jag alltid haft hembakat på alla emblas kalas och uppväxt med det. men visst köper jag även lite kakor och sånt för att fylla ut faten med, typ ballerina, finns ju nästan inga godare kakor ;)

Bäst att sova nu! :)

Av Sara Högberg - 22 maj 2013 07:16

Nej nu är jag trött! Gick upp kl 6, vaknade kvart i.
Idag ska embla vara på dagis redan kl 8, dom ska till skolan och hälsa på idag med :)
Hoppas jag kan sova en liten stund sen när vi kommer hem igen ;) känns som det behövs för att orka med resten av dagen.
Aylin var också ganska trött imorse, ingen av oss är direkt vana att gå upp tidigt, vi är inte morgon människor helt enkelt.
Embla fick jag bokstavligen dra upp ur sängen och ställa henne på golvet så hon skulle vakna till. En som är mer morgon trött än mej.
Men nu har vi fått i oss frukost och är nästan klara, bara våra rufsiga frillor som ska borstas.

Ha en bra dag alla! :)

Av Sara Högberg - 21 maj 2013 20:10

Blev inte så mycket friidrott idag, barnen hann väll med att värma upp lite. Sen var det som att himlen öppna sej och regnet bara vräkte ner och åska gjorde det också. Ja det var ju typiskt.

Snart fyller Embla år, helt otroligt att hon blir 6 år, min lilla tjej, eller min stora tjej rättare sagt. Men ska bli så spännande när hon ska få börja skolan, tror det blir bra för henne :)

Imorgon är det invägnings dag, tror inte jag gått ner nått nu faktiskt, rört mej alldeles för lite och ätit kanske lite för onyttigt. Men det är bara att hålla tummarna :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards