Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Högberg - 28 juni 2013 09:48

Gick upp kl 9 idag! Rekord för denna veckan ;)
Ska börja städa snart hade jag tänkt.
Embla sover som en stock än, och Aylin ligger framför mej i babygymmet och tjattrar som en tok. <3

Disken ligger först på schemat, sen damma, plocka rätt på lite saker och sist dammsuga. Sen får det faktiskt duga.. Så roligt är det inte att städa, så jag tänker inte lägga ner så värst mycket tid och ork på det!

Fick även ett bra jobb erbjudande idag nere i Karlstad! Kul :) hade passat perfekt att jobba under lunch! men har tyvärr inte tänkt att börja jobba för än om några månader. Just nu är det svårt när vi ska flytta, och ingen som kan vara hemma med Aylin. Typiskt, men har jag tur så kan jag kanske få nått bra erbjudande sen också :)



Av Sara Högberg - 27 juni 2013 22:18

Trött! Sitter i fåtöljen med Aylin i famnen och små glor på en film.
Trött på att va förkyld. Blek som ett lik är jag också, med svarta ringar runt ögonen. Skulle behöva en natt med ordentlig sömn tror jag.
Embla som är frisk tycker vi är hur tråkiga som helst. Johanna tog med henne en stund förut så hon fick lika lite med Dexer :) imorgon kommer mormor och morfar hit och hälsar på, och kanske har dom med sej Arwen eller Milo, så då har Embla att göra hela helgen, blir roligt för henne :)

Får bli sängen snart, ska försöka orka mej upp i god tid imorgon.
Måste städa innan vi får besök ju :)
Natti natti

Av Sara Högberg - 27 juni 2013 10:15

Legat i sängen sen halv 9, har inte orkat kliva upp än. Aylin har precis somnat om, så nu ska jag passa på att gå upp och hoppas att vi hinner äta frukost utan att hon vaknar. ;)

Och lika förkylda är vi än! Det suger!!!
Och igår skrev jag ett långt och bra inlägg som bara försvann. På min blogg hamna det inte iallafall! Så detta kopierar jag ifall det blir samma problem ;)

Idag ska vi göra så lite som möjligt. Måste hänga tvätten som säkert kryper ur maskinen själv snart. Ska diska och laga mat. Sen ska jag försöka att inte göra mer! Orkar inte. Jävla förkylning!!
Men bäst att kliva upp och få i sej denna frukosten innan lillan vaknar :)

Av Sara Högberg - 25 juni 2013 13:46

Var ett tag sen sist! Hej på er!! :)

Vad har hänt då? Joo massvis!! Inte ens en månad har gått och familjelivet är slut! Jaa, jag och Jon har gjort slut! Känns förjävligt faktiskt!
Känns som ett stort jävla misslyckande. Ett misslyckande som mamma, nu sitter jag här med 2 barn med 2 olika pappor!
Är iallafall bestämt att jag och barnen flyttar till vålberg efter sommaren. Lägenheten här är uppsagt. Och en lägenhet i vålberg är redan hittad..

Jag och Jon är vänner iallafall, vilket gör det hela lite mindre jobbigt. Skulle helst vilja att allt detta var en lång och jobbig mardröm, men kommer man inte överrens så gör man inte. Känslorna finns ju där, men det räcker tyvärr inte alltid..
Sen min längtan till vålberg där jag har min familj och närmsta vänner har gjort det svårt för mej att trivas här uppe i skogen.

1a augusti får jag lägenheten, då ska det målas och tapetseras i den. Kanske byta nått golv också.. Är bara en 2a, men det får duga så länge, den är ju iallafall på 62 kvadrat (om jag inte minns fel. Stort vardagsrum och ett stort sovrum som barnen får dela på. Är nära till skola och dagis, det är billig hyra, nära till vänner, syster, mamma och pappa.
Så jag hoppas att det kommer funka bra för oss där! :)

Jaja, här är vi dunderförkylda allihop utom Embla, så hon är iväg och leker med en kompis. Ska hämta henne om en timme. Så ska passa på att vila lite nu! :)

Av Sara Högberg - 12 juni 2013 23:43

Ja nu är vi i vålberg!
Eller ja vi har ju faktiskt varit här hela dagen! ;)
Ska försöka hålla mej vaken, ska in till stan sen och hämta min syster! Pris som bästa lillasyster borde jag ha ;D

Jaa annars idag har det inte hänt så mycket, har träffat Caroline och Jennifer. Så käka vi mat och tjattrade en stund :)
Imorgon tar min kusin studenten, beroende på väder så åker jag och barnen dit och kikar på alla glada studenter, annars åker vi hem till han efter :)
Redan 3 år sen jag tog studenten. Tiden går för fort och det har hänt väldigt mycket sen dess!
Är nöjd över de valen jag gjort, är glad att jag är där jag är idag. Allt går ju inte jämt som man tänkt sej. Men jag hoppas att allt löser sej!

Nej nu ska jag ligga och rulla tummarna ett tag innan jag beger mej mot stan!



Av Sara Högberg - 11 juni 2013 10:31

Embla är på resa med dagis och skolan idag. Dom ska till torsby och bowla! Kul :) hon kommer dock hem kl 6 ikväll, så det blir bara jag och Aylin hela dagen!
Aylin sover nu, så det är lugnt och tyst här hemma.
Har en tvätt att hänga och en att vika, tar aldrig slut! Dammsugning behövs också!

Men nått positivt är att det är fint väder, så jag ska väll hinna med att vara ute en sväng också!
Funderar på att åka iväg och sola solarium sen i eftermidda, var iväg igår, kanske är dumt att göra det idag igen?
Men vill ju få upp färgen lite! ;)

Neej bäst att börja med nått innan jag somnar här i soffan ;)

Av Sara Högberg - 9 juni 2013 22:33

Mycket som händer just nu, lite för mycket för att huvudet ska orka egentligen!
Men detta klarar jag! :)
Tror att allt blir bra i slutändan!
Åker ner till mamma och pappa till helgen och blir där några dagar.
Många att träffa och lite ärenden att uträtta!
Längtar otroligt mycket! :)

Aylin fick smaka på gröt för första gången idag, så gott hon tyckte det var, denna lilla ungen älskar mat! Underlättar mycket! :)

Igår hade embla barnkalas, gick otroligt smidigt faktiskt, och barnen hade jätte roligt :)
Sen på kvällen jibbade jag några timmar, var skönt att få tänka på annat en stund :)

Men nu ska jag sova!

Av Sara Högberg - 7 juni 2013 22:07

Just nu suger livet, eller ja tillvaron kanske, alldeles för mycket som händer.
Men hoppas att det blir bra, att man kommer må bra igen!
Just nu är det skit iallafall.
Röksugen är jag också. Men känns riktigt onödigt att starta när man hållt upp så länge! Men att hålla emot detta röksug är otroligt svårt, speciellt när man är ledsen! Dummaste jag någonsin gjort är ju att börja röka!

Ska snart försöka sova. Barnkalas imorgon, och jobb sen på kvällen. Mycket att fixa innan kalaset också. Hoppas inte aylin vaknar allt för tidigt, så man får sova.. ;)
Är Riktigt nöjd över tårtan jag gjort till Embla :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards